Charente Libre : le bêtisier

La « Charente Libre » du 10/03 , page « Charente Limousine », annonçant la soirée occitane du 18/03 à Saint Maurice (rens. 05 45 71 31 23) écrit « le Coeur de Mamie » (Le concours des Super Mamies du Poitou-Charentes a fait l’objet de plusieurs articles dans le journal …) au lieu de « Lo Cuer de ma Mia« .

borricon.jpeg

En voici les paroles (d’autres versions existent) pour ceux qui ne croiraient pas que « ça s’écrit » !
Cette chanson traditionnelle occitane vieille de plusieurs siècles reprend certains thèmes déjà présents chez les Trobadors , des poètes qui écrivaient déjà l’occitan au (XI ème siècle) !… 🙂
A la suite les paroles du « Turlututu », un autre classique limousin, qui ne s’adresse pas qu’aux enfants …

Lo cuer de ma mia

Lo cuer de ma mia li fai tant de mau (bis)
Quand iú la vau veire, la solatge un pauc. (bis)

Denguera n’es pas jorn,
Qu’es la luna que ràia.
Denguera n’es pas jorn,
Qu’es la luna d’amor
Que ràia, que ràia, que ràia totjorn !
Que ràia, que ràia, la nuech mai lo jorn.

Baissa-te, montanha; leva-te, valon;
M’empaichatz de veire la miá Janeton !

L’ai ben tant cerchada, boisson per boisson,
Que iú l’ai trobada coma los garçons.

Si ‘la se marida, sabe que farai:
Nirai a la guerra e l’i crebarai.

Si aviá ‘na miá que m’aimessa pas,
La fotriá dins l’aiga, la fariá nejar.

Si aviá ‘na mia que m’aimessa pas,
L’abilhariá de palha, la fariá bruslar.

Lo turlututu

L’autre mandin mi permenava.
Tot lo long dau … Turlututu (bis)
Tot lo long dau
Lo long là la li re ta
Tot lo long dau boisson. (bis)

I rencontri una bargiera
Que gardava … Turlututu (bis)
Que gardava Lo long là la li re ta
Que gardava sos motons. (bis)

Tot doçament m’aprochi d’ela
Per li parlar … Turlututu (bis)
Per li parlar
Lo long là la li re ta
Per li parlar d’amor. (bis)

« Mon bon Monsur, me disset-ela,
Vos ne setz pas … Turlututu (bis)
Vos ne setz pas
Lo long là la li re ta
Vos ne setz pas mon bargier. (bis)

Mon bargier me porta una fluta
Per mi far far … Turlututu (bis)
Per mi far far
Lo long là la li re ta
Per mi far far dançar. » (bis)

2 réflexions sur “Charente Libre : le bêtisier

  1. Lo cuer de ma mia.
    Merci beaucoup pour les paroles de cette chanson dont le refrain a bercé mon enfance.
    Je recherche un CD ou fichier MP3 avec « Lo cuer de ma mia » enrégistré.
    D’avance merci

Laisser un commentaire

